Особливості барабанної системи гальмування
Автомобіль – це складний пристрій, що має безліч механізмів, вузлів, систем, які працюють в комплексі. Можливість гальмування дуже важлива для машини, яка завжди оснащена декількома гальмівними пристроями: робочим (основним), запасним та стоянковим. Робоча система експлуатується постійно для зниження швидкості авто та його зупинки. Запасна система замінює основну, коли вона перестає функціонувати. Стояночна, яку приводить в дію ручне гальмо, використовується для фіксації автомобіля на дорозі в нерухомому стані, особливо на поверхнях з ухилом.
У транспортних засобах можуть використовуватися як дискові гальма (більш сучасні та ефективні), так і барабанні. Барабанними гальмами оснащуються вантажівки, а також задні колеса легкових авто попереднього покоління. Це пристрій надійний та довговічний. Завдяки простій конструкції та недорогим матеріалами, його вартість досить бюджетна. У процесі гальмування колодки розходяться в сторони і з зусиллям тиснуть зсередини на гальмівний барабан, що зупиняє його обертання.
Гальмівні колодки – головні деталі барабанного гальма
Головними деталями барабанного гальма є гальмівні колодки. Вони зупиняють обертання коліс за допомогою впливу на барабан. Барабанне гальмо складається з барабана, гальмівного щита, двох колодок, циліндра з поршнями, манжетами, штуцерами. Також до складу входять відвідні пружини, опори та стійка для підтримки гальмівних колодок. Колодки знаходяться всередині барабана. Коли водій натискає на гальмо, в системі посилюється тиск робочої рідини, завдяки чому створюється тиск на поршні циліндра. Вони впливають на колодки, які з силою починають тиснути на барабан. Сила тертя змушує його, а потім і колеса, знизити швидкість обертання. Коли водій перестає тиснути на педаль гальма, відвідні пружини дозволяють деталям повернутися в початкове положення. Колодки барабанного гальма мають дугоподібну форму та являють собою пластину з фрикційними накладками. Зносостійкість цих деталей, в першу чергу, залежить від якості цих накладок.
За матеріалом виготовлення колодки бувають:
- металеві;
- напівметалеві;
- органічні;
- керамічні;
- металокерамічні.
Металеві та напівметалеві – найпростіші моделі, мають середні показники зносостійкості. Органічні (з полімерів) призначені для спокійної їзди. Керамічні – дорогі, але зате вони дуже стійкі до зносу і високих температур. Найсучасніші моделі колодок – металокерамічні, їх вартість на порядок вища. Вони довго служать, мають високу зносостійкість, практично не нагріваються під час гальмування, не шумлять.
Як вибрати якісні запчастини для барабанного гальма?
Через особливості конструкції гальмівної системи, колодки зношуються нерівномірно, але, коли виникає проблема з гальмуванням, рекомендується замінювати обидві запчастини. Колодки виходять з ладу через знос, механічні пошкодження. Про проблеми з гальмами автовласникові сигналізують скрип, ривки. Для того, щоб візуально визначити рівень зносу колодок, в конструкції барабанного гальма передбачено спеціальний сервісний отвір. Мінімальна товщина фрикційної накладки на заклепках - 0,8 мм, без заклепок - 1,6 мм. При покупці зверніть увагу на такі характеристики деталей, як зносостійкість, максимально допустима температура та коефіцієнт тертя.
Інтернет-магазин PROavto пропонує купити якісні колодки для барабанної гальмівної системи за помірними цінами з доставкою автозапчастин по всій Україні. У каталогах сайту представлено широкий асортимент запчастин для двигуна, коробки передач, системи гальмування, охолодження, опалення, освітлення різних модифікації. Вся продукція високої якості, а доступні ціни, хороший сервіс і зручна система оплати не залишить байдужим жодного клієнта.