Головка блоку циліндрів – важлива деталь двигуна
Велика частина транспортних засобів оснащена двигуном внутрішнього згоряння. Він являє собою складний механізм з безлічі важливих деталей. Блок циліндрів і його головка – одні з головних елементів цього вузла.
Головка блоку циліндрів (ГБЦ) – це дуже важлива деталь будь-якого ДВС, розташована в його верхній частині. Головка фіксується на блоці болтами або шпильками. Вона нагадує кришку, яка прикриває циліндри. Обтискна прокладка робить стик між ними герметичним. Основна функція ГБЦ – контролювати надходження палива в робочі циліндри, забезпечувати його згоряння, стежити за розподілом потоку газів. Конструкція ГБЦ ретельно продумана. Узгоджена дія всіх деталей головки спрямована на те, щоб створити потрібне співвідношення палива та повітря, аби безперебійно відбувалося сумішоутворення і подача пального в камеру згоряння. Від цього залежить потужність двигуна та стабільність його роботи.
Функції та різновиди прокладок ГБЦ
Головка прикриває камери згоряння. Для того, щоб забезпечити герметичне з'єднання, використовується спеціальна прокладка. Вона перешкоджає витоку газів з камери згоряння, масла і охолоджуючої рідини з каналів. Це деталь складної конфігурації, оскільки вона повинна повторювати контури і канали головки блоку циліндрів. Наприклад, прокладка для чотирициліндрового двигуна має 4 отвори певного діаметру. Також в ній є отвори під болти в чітко відведених місцях і канали для циркуляції технологічних рідин. Прокладка повинна відмінно витримувати вплив високої температури і тиску.
Для сучасних авто виробляють кілька різновидів прокладок, які відрізняються матеріалом виготовлення. Вони бувають такі:
• еластомерно-сталеві (багатошарові);
• мідні;
• композитні (азбестографітові).
Перший вид складається з листів сталі та еластомеру. Це може бути 2-5 тонких сталевих листа, між якими знаходиться прошарок еластомеру (пластичний матеріал) або сталева основа, з зовнішньої сторони має шари еластомеру. Це досить зносостійка деталь. Прокладки з міді дуже надійні. Вони використовуються в автомобілях особливого призначення. Композитні деталі пружні та термостійкі, газовий стик посилений сталевими елементами. Виробництво азбесту дуже шкідливе для здоров'я людей, тому багато виробників намагаються від нього відмовлятися. На даний момент стають популярними безазбестові прокладки, де використовується каучук і синтетичне волокно. Ціна таких деталей трохи вища за металеві та композитні аналоги. Подивитися, скільки коштує прокладка на головку блоку циліндрів, порівняти вартість і характеристики можна в інтернеті.
Де можна купити якісні прокладки для ГБЦ в Україні?
Зрозуміти, що прокладка ГБЦ вийшла з ладу, можна за такими ознаками:
• перегрів мотора і проблеми з його запуском;
• сизий або білий дим з вихлопної труби;
• патьоки масла на стику ГБЦ і блоку циліндрів.
Через вихід з ладу прокладки тосол або антифриз починає потрапляти в блок, гази з однієї камери проникають в іншу, масло змішується з тосолом. Ця деталь ремонту не підлягає, її доведеться замінювати на нову. Довірити цю процедуру бажано фахівцям. Доведеться від'єднувати багато датчиків, для деяких робіт необхідні спеціальні інструменти, а також потрібно знати схему відкручування-закручування болтів на голівці циліндрів.
В інтернет-магазині PROavto можна купити прокладку під головки блоку циліндрів (ГБЦ) для різних моделей авто за доступною ціною з доставкою по всій Україні. У каталогах сайту можна підібрати різноманітні запчастини для механізмів і вузлів авто, які відповідають технічним вимогам конкретних моделей. Пошук відповідної деталі можна здійснити за VIN кодом на сайті.