Гальмівна система – одна з найважливіших в автомобілі
Без гальмівної системи автомобіль не може функціонувати. Вона призначена для зупинки транспортного засобу, зниження швидкості та утримання його на місці певну кількість часу, це забезпечує безпеку на дорозі. Сила гальмування створюється колісним механізмом, мотором, гідравлічним або електричним гальмом-сповільнювачем в трансмісії.
У машині діє три системи гальмування: основна (робоча), запасна та стояночна. Коли відмовляє основна система, то підключається запасна. Стояночна система гальмування активується, коли автомобіль потрібно нерухомо зафіксувати на дорозі (під час стоянки, для запобігання скочування машини при старті на підйом).
Трос ручного гальма – основний елемент стояночної системи гальмування
Трос ручника – це важливий елемент приводу системи ручного гальмування. Він передає зусилля від важеля (зазвичай знаходиться в салоні між передніми сидіннями) ручника до механізму, керуючого гальмівними колодками. Колодки, розсовуючись, блокують колеса. Дана деталь являє собою кручений сталевий трос діаметром 2-3 мм. Він гнучкий та дуже міцний. Для з'єднання з іншими елементами гальмівного механізму на його кінцях знаходяться спеціальні наконечники (кульки, циліндри, петлі або вилки). Для захисту від корозії та заклинювання деталь покривають змазкою, яка знаходиться під армованою оболонкою. Гумові пильовики на кінцях захищають від витікання мастила та проникнення всередину бруду.
В автомобілях зустрічаються різні види приводу гальма стоянки:
- з одним тросом;
- з двома тросами;
- з трьома тросами.
Перший варіант, що включає в себе трос та жорстку тягу, – найпростіший (він частіше використовується у вантажному транспорті). Трос безпосередньо пов'язаний з важелем ручника без проміжних тяг. Пристрій з жорсткою тягою та двома тросами, пов'язаними компенсатором (зрівнювачем), – більш надійний та безпечний. При виході з ладу одного з тросів, другий передає зусилля на колесо, і автомобіль може загальмувати. У третьому варіанті приводу гальма стоянки між рукояткою ручника і компенсатором знаходиться додатковий трос замість жорсткої тяги.
Як правильно підібрати трос ручника?
Троси рано чи пізно виходять з ладу через надмірні навантаження або нечасте використання. Деталь може деформуватися або розірватися, у неї може пошкодитися захисна оболонка. Якщо дуже рідко користуватися ручником, то трос окислюється всередині кожуха. Яка б не була причина несправності, деталь доведеться замінити. При підборі слід знати, що у різних моделей автомобілів троси мають відмінності в розмірах (внутрішньої та зовнішньої довжині) і типах наконечників. Найпростіше купити трос ручного гальма, підібравши його по моделі та за роком випуску авто. Ціна деталі залежить не тільки від марки машини, але й від виробника. Бажано купувати оригінальні запчастини або якісні аналоги в перевірених торгових точках. Від правильного функціонування гальмівної системи залежить безпека пасажирів, тому краще не економити, купуючи товари невідомих китайських торгових марок. Заміну та регулювання натягу деталі краще доручити професіоналам на СТО.
Купити якісний трос ручного гальма (ручника) за доступною ціною можна в інтернет-магазині PROavto. На сайті представлений величезний асортимент запчастин для ТО, фільтрів, автомобільних електротоварів, також автохімія та інші товари для транспортних засобів. Шукати потрібні оригінальні деталі та їх аналоги за VIN-кодом або по марці та за роком випуску авто. PROavto пропонує тільки якісну продукцію перевірених брендів.