Важливий елемент газорозподільного механізму
Автомобілі постійно вдосконалюються, техніками продумуються найдрібніші завдання, які можна механізувати, і вони негайно втілюються в конструкцію авто. Якщо в недалекому минулому водії повинні були самі регулювати теплові зазори клапанів в газорозподільному механізмі, то зараз з цією роботою чудово справляються гідрокомпенсатори. Ця невелика деталь забезпечує автоматичне регулювання проміжків між клапаном і розподільним валом. Крім поліпшення динамічних характеристик і скорочення витрати палива, ця запчастина знижує рівень шуму мотора під час його роботи.
Розташовується гідрокомпенсатор (ГК) у приводному механізмі клапанів, принцип його роботи ґрунтується на зміні сили напору технічного масла. Коли відбувається запуск мотора, внутрішня частина компенсатора заповнюється маслом, завдяки змінному тиску відбувається циклічне переміщення плунжера. Це запобігає утворенню зазорів в клапанному приводі та відбувається безперервне утримання з'єднання коромисла і кулачка розподільного вала.
Характеристика та типи гідрокомпенсаторів
Пристрій ГК досить простий, він виготовляється у вигляді нерозбірної герметичної оболонки, в яку входить плунжер, клапан, пружина, поршень і стопорне кільце. Функціональні характеристики будь-якого компенсатора залишаються незмінними, а ось його конструкція може бути різною:
• гідравлічна опора коромисла – призначена для установки в важелі і коромисла, підходить для старих конструкцій газорозподільних механізмів;
• гідроопора – компенсує знос деталей ГРМ, таких як кулачки, ролики, плунжери, важелі та клапани;
• гідроштовхач – встановлюється на більшості автомобілів для регулювання проміжку між клапаном і розподільним валом;
• роликовий гідроштовхач – має робочу частину у вигляді ролика, має ті ж функції, що й інші модифікації.
Зрозуміти, що гідравлічний компенсатор вийшов з ладу, нескладно. На це вкаже характерний стукіт двигуна при спробах його завести. Після прогріву двигуна сторонні звуки можуть пропасти, що свідчить про несуттєву несправність деталі, але її слід замінити. Якщо ж ГК повністю виходить з ладу, відбувається підвищення витрати палива, зниження потужності ДВС, і деталі ГРМ швидше зношуються.
Причини та ознаки поломок гідрокомпенсаторів
Дуже важливо використовувати якісне масло, щоб ГК міг нормально функціонувати, ця деталь дуже вимоглива до якості мастила, краще, якщо це буде синтетика. Серед причин, які призводять до несправності гідравлічного компенсатора, можна виділити наступні:
• засмічення продуктами розкладання масла або іншим видом сміття;
• знижений або підвищений рівень масла;
• забиті канали подачі масла в ГК;
• масляний фільтр засмічений;
• природний знос складових ГК.
При належному догляді за гідравлічним компенсатором (а він полягає в використанні якісного моторного масла з необхідними показниками в'язкості) він прослужить тривалий час без необхідності заміни.
Щоб дізнатися, скільки коштують гідрокомпенсатори, досить відвідати сайт інтернет-магазину PROavto, на якому можна знайти зручний каталог запчастин, дізнатися їх вартість і прочитати опис. Якщо виникають додаткові питання, на них докладно відповідають компетентні співробітники магазина. Ціна на оригінальні запчастини – найкраща в Україні, ми співпрацюємо безпосередньо з провідними виробниками автозапчастин, тому купити гідрокомпенсатор у нас вигідно і просто.