Невеличка деталь для комфортного водіння
Для будь-якого водія важлива не тільки справність його автомобіля, а й комфорт під час поїздок. Зайві вібрації, гул і стуки швидко стомлюють, особливо якщо автомобілісту доводиться проводити за кермом багато часу. Дуже сильний дискомфорт створюють такі агрегати, як двигун або коробка передач. Під час роботи вони сильно вібрують, а оскільки вузли кріпляться безпосередньо до рами або кузова, всі ці поштовхи передаються водієві. Для пом'якшення вібрацій і зниження рівня шуму були придумані спеціальні подушки, так звані опори.
Подушки для мотора і коробки передач відрізняються формою та розмірами, але виконують єдину функцію, забезпечуючи комфорт у салоні машини під час поїздок. Опори для коробки-автомата та механіки також відрізняються формою і роз'ємами кріплень, тому при покупці важливо враховувати тип КПП вашого автомобіля. Подушка для коробки передач являє собою кільце з металу, заповнене гумою або спеціальною рідиною. За допомогою втулки вона встановлюється між коробкою передач і рамою. Амортизуюче наповнення приймає на себе вібрацію і гасить її, а також не дає металевим деталям сильно гудіти під час роботи КПП.
Види деталей
В автоматичну КПП встановлюються наступні типи подушок:
• гумометалеві. Найбільш популярні та дешеві деталі. Виготовляються з металевих пластин з прошарком гуми або поліуретану;
• гідравлічні. Сучасне рішення, що дозволяє погасити сильні биття. Складаються з корпусу з двома камерами, заповненими гідравлічної рідиною. Камери розділяє мембрана, що додатково знижує вібрацію.
Гумометалеві опори простіші в ремонті та коштують дешевше, але за рівнем комфорту програють гідравлічним. Запчастини з рідинними камерами підлаштовуються під навантаження, яке вони здійснюють на коробку передач. На малих оборотах двигуна, коли вібрація від агрегатів відносно слабка, подушка м'яко гасить всі поштовхи. На високих оборотах жорсткість опори підвищується, що дозволяє поглинати сильну вібрацію. Рівень пом'якшення гумовими подушками не змінюється від навантаження, тому на певних оборотах невелика вібрація може зберігатися.
Як зрозуміти, що деталь вийшла з ладу?
Подушка коробки передач розрахована на пробіг близько 100 тисяч кілометрів. Залежно від якості деталі та манери водіння автомобіліста цей термін може змінюватися як в меншу, так і в більшу сторону. Ось кілька ознак, що попереджають про необхідність заміни опори коробки:
• машина стала гальмувати ривками;
• під час їзди з'являються стуки, поштовхи або сторонні шуми в районі капота;
• важіль перемикання передач став смикатися та сильно вібрувати;
• важко перемикати швидкості, особливо на задньопривідних автомобілях.
Коли опора коробки почне виходити з ладу, в салоні стане неприємно перебувати. На низьких оборотах можуть бути чутні стуки, а після набору швидкості по всьому кузову пошириться сильна вібрація. Якщо ви помітили хоча б одну з перерахованих вище ознак, то якомога швидше оцініть стан опори. Зробити це можна на СТО або самостійно. Огляньте місце з'єднання подушки та коробки. Від деталі не повинні відходити шматки гуми. Люфт або протікання також неприпустимі. У разі виявлення будь-якого дефекту якнайшвидше відвідайте автомобільну майстерню. А щоб купити нову подушку під автоматичну коробку передач, зверніться у магазин PROavto.