Барабанні колодки – важливі деталі системи гальмування
Важливу роль для безпеки машини та її пасажирів відіграє система гальмування. Вона необхідна для уповільнення швидкості та зупинки авто. Система гальмування може бути основною (робочою), запасною (активізується, коли основна відмовила) та стояночною (ручне гальмо). У фрикційної системи гальмування велике значення мають колодки. Такі деталі стоять у всіх різновидах гальмівних пристроїв транспорту. Їх дія заснована на силі тертя.
Найчастіше сучасні легкові авто комплектуються гальмами дискового типу, а вантажівки – гальмами барабанного типу. У легкових машинах попереднього покоління барабанне гальмо може стояти на задніх колесах. Зазвичай, ці механізми оснащуються антипробуксовочними та антиблокувальними функціями. Гальма в більшості машин приводяться до руху за допомогою гідравліки. Процес гальмування відбувається завдяки тому, що колодки з силою здавлюють диск або тиснуть зсередини на поверхню барабана. Барабанні моделі цієї деталі мають форму дуги.
Особливості барабанної системи гальмування
Коли водій натискає на гальмівну педаль, то створюється надлишковий тиск, що передається за допомогою важеля на циліндр. Він змушує поршень циліндра розсовувати гальмівні колодки в сторони, і вони починають тиснути на внутрішню поверхню гальмівного барабана. Сила тертя змушує барабан зупинитися, в результаті чого, зупиняються і колеса. Коли водій відпускає педаль гальма, пружини повертають елементи в початкове положення. Барабанна гальмівна система складається з чавунного або алюмінієвого барабана, опорного щита, колісних або робочих циліндрів гальмування, колодок з фрикційними накладками, зворотних пружин, опори та стійки підтримки колодок. Барабанні гальма бувають з одним або двома циліндрами. Другий варіант вважається більш ефективним. Під час гальмування найбільше страждають колодки та барабан, тому що вони труться з великим зусиллям один об одного, нагріваючись при цьому (іноді до 1000 градусів). Колодки періодично доводиться міняти на нові через сильне зношування. Про проблеми водієві сигналізують скрипи, вібрація, зниження якості гальмування. Міняють колодки зазвичай відразу парою.
У продажу зустрічаються такі барабанні колодки:
- металеві (зі сталі та мідних з'єднань);
- органічні (складаються з різних полімерів);
- напівметалеві (в складі 70% металу + 30% неорганічних сполук);
- керамічні (з'єднання волокон органіки з кольоровими металами).
Моделі з металу відмінно переносять високі температури, тому часто використовуються у спортивних авто. Органічні моделі призначені для спокійного стилю водіння. Напівметалеві – мають в складі модифікатор тертя, тому добре переносять нагрівання, але швидко стираються. Керамічні – довго служать, тому що повільно зношуються, не сильно нагріваються при гальмуванні, але їх вартість досить висока в порівнянні з попередніми моделями.
Де купити хороший ремкомплект барабанних колодок?
Ремкомплект барабанних колодок для легкового та вантажного транспорту підбирається для конкретної моделі. Вибираючи нову деталь, дивіться на матеріал виготовлення, технічні характеристики (яку температуру здатні витримувати колодки, коефіцієнт тертя, зносостійкість). Щоб нова деталь служила довгий час без нарікань, бажано купувати оригінальну продукцію відомих брендів або якісні аналоги. Від стану гальмівної системи безпосередньо залежить безпека пасажирів, тому на її ремонті не варто економити.
Купити якісний ремкомплект барабанних колодок, а також інші складові барабанного гальма для різних марок автомобілів за доступною ціною, можна в інтернет-магазині PROavto. На сайті представлені оригінальні запчастини та якісні аналоги від провідних виробників. Підбирати товар зручніше по VIN-коду або марці, також за роком випуску транспортного засобу. PROavto – надійний магазин автозапчастин.