Як працює важіль підвіски в машині?
Підвіска автомобіля – це достатньо складна система, яка забезпечує безпечний та плавний хід транспортного засобу у процесі руху по нерівній дорозі. Для виконання поставлених функцій до складу підвіски входить ціла сукупність деталей, а саме: амортизатори, різні пружини, завдяки яким забезпечується м'якість при їзді по ямах і вибоїнах, а також важелі. Останні необхідні для фіксації колеса до кузова або рами автомобіля, а також одночасно вони виконують роль спрямовуючої для коліс та обмежують їх рух по вертикалі. Саме за допомогою важелів колісний диск утримується в одному положенні, гарантуючи плавність ходу машини під час проходження поворотів.
Зовні важіль – це лита штанга, що має вбудовані ребра жорсткості та припливи на її кінцях, які бувають двох типів. Перший з них має циліндричну форму, в яку вбудований сайлентблок, що є прокладкою для кріплення до кузовного елементу авто. Другий – має кільцеподібний прилив, що ідеально підходить для монтажу опори шарового типу. Конструкція важеля може видозмінюватися, бо залежить ще й від особливостей будови підвіски транспорту. Як і всі деталі машини, ця запчастина в процесі експлуатації зношується, тому з часом підлягає заміні.
Класифікація важелів підвіски
Автомобільні важелі підвіски можна класифікувати за кількома параметрами:
• по числу кріпильних точок;
• по куту розташування;
• по конструкції;
• за матеріалом виготовлення;
• за місцем фіксації.
Матеріалом для виготовлення даних деталей може служити сталь та легкі сплави. На сучасних авто сьогодні в основному встановлюють важелі другого типу, щоб знизити загальну вагу транспорту. Всі важелі системи можна розділити на два види: поздовжні та поперечні. Перші утримують колісний диск в процесі руху вперед і назад, другі – регулюють кут нахилу на поворотах та перешкоджають перекиданню авто. За конструкцією вони можуть бути: трикутними, А- і Н-подібними, кожен вид по своєму унікальний та має різну кількість отворів для монтажу. За місцем розташування бувають верхні та нижні штанги. Залежно від місця розташування, всі важільні системи виконують різні функції. Верхні – призначені для утримання рульового кулака, тим самим утримують прикріплене колесо у вертикальному положенні, не даючи завалитися йому на бік. Нижні - перешкоджають розгойдуванню стійки Макферсона.
Головні причини виходу з ладу важеля
Важіль підвіски, особливо якщо він вироблений зі сталі, є невибагливою деталлю з довгим терміном служби. Сталеві вироби можна використовувати неодноразово, ремонтуючи їх, просто проводиться заміна кульової опори та сайлентблока. Легкосплавні деталі полегшують процес ремонту, але при цьому збільшують його вартість, бо підлягають заміні повністю. Причиною виходу з ладу важеля можуть послужити два фактори:
• корозія – у цьому випадку переваги є у легкосплавних деталей, які стійкі до неї;
• механічний вплив, наприклад, попадання в яму на швидкості, що призводить до деформації запчастини.
Купити важіль підвіски для автомобіля сьогодні можна у будь-якому магазині автомобільних запчастин, але придбати високоякісні комплектуючі від кращих виробників з максимальною вигодою можна тільки в інтернет-магазині Proavto.