Що таке піввісь у транспортному засобі?
Автомобільний двигун – вкрай важливий агрегат, по суті, серце машини. Але, щоб мотор виконував поставлене завдання, а саме призводив авто в рух, він повинен працювати в зв'язці з безліччю інших вузлів. Однією з таких деталей є піввісь автомобіля, або інша назва – приводний вал. Піввісь передає крутний момент з двигуна на ведучі колеса, забезпечуючи їх обертання. При цьому, водій може повертати колеса та направляти транспортний засіб в потрібну сторону. Також приводний вал підсилює конструкцію авто, знижує вібрації під час руху та приймає на себе навантаження під час розгону або гальмування машини.
Піввісь складається з трьох основних елементів: приводного валу, внутрішнього і зовнішнього шарнірів рівних кутових швидкостей (ШРКШ). Приводний вал має форму труби, до якої з обох сторін кріпляться перехідники для шарнірів. Шарнір швидкостей складається з корпусу з прорізами та сепаратором, всередині якого рухаються металеві кульки. Конструкцію підсилюють стопорні кільця, міцно утримуючи вал і шарніри разом. Така система ефективно передає енергію від мотора, навіть при сильному куті повороту коліс.
Види півосей
Піввісь встановлюється на кожне ведуче колесо, тому приводний вал може бути переднім або заднім. Також деталі бувають лівими та правими, що вкрай важливо пам'ятати при покупці та монтажі. За ступенем навантаження вали поділяються на:
• частково розвантажені. Передають крутний момент і приймають на себе основне навантаження. Мало важать, прості в ремонті та обслуговуванні;
• повністю розвантажені. Потрібні тільки для передачі крутного моменту на колесо. Поперечні навантаження і вагу машини на себе не приймають. Міцні та надійні деталі.
Перший тип півосей частіше встановлюється на легкові машини та транспортні засоби, які не піддаються високим тривалим навантаженням. Другий тип валів застосовується у вантажівках, автобусах і машинах, розрахованих на інтенсивну експлуатацію. Ці дві системи відрізняються не тільки ступенем витримки навантаження, але й пристроєм. У частково розвантажених півосях підшипник розміщується між валом і кожухом. Вал кріпиться до колісної маточини. Розвантажені півосі встановлюються всередині моста, а маточина колеса кріпиться за допомогою двох підшипників. Саме підшипники приймають на себе всю напругу і розвантажують піввісь.
Основні причини поломок
Приводний вал виготовляється з міцного металу, оскільки ця деталь постійно витримує високі навантаження. Але через деякі фактори піввісь може вийти з ладу. Причиною цього може стати:
• занадто агресивна манера водіння, при якій водій різко і максимально сильно вивертає колеса;
• нерегулярне проведення діагностики для заміни зношених пильників або стопорних кілець;
• забруднення мастила пилом або металевою стружкою;
• неправильний монтаж та непрофесійний ремонт валу;
• деформація півосі після ДТП.
Ще один важливий фактор – це якість самої деталі. Якщо змога купляйте запчастини від перевірених виробників. Вони виготовляються з міцного металу і розраховані на тривалу експлуатацію. На сайті proavto.com.ua ви зможете придбати приводні вали від надійних фірм. У вас буде два тижні для того, щоб повернути або обміняти куплену у нас деталь. Якщо вам потрібна додаткова консультація, залиште замовлення на сайті, і ми вам зателефонуємо.