Призначення рокера клапанів газорозподільного механізму автомобіля
Двигун внутрішнього згоряння авто складається з декількох видів конструкцій, що в сукупності забезпечують його стабільну роботу. Одним з основних його складових є ГРМ, в його завдання входить своєчасна подача паливно-повітряної суміші в камеру згоряння та виведення газів з циліндрів мотора. Газорозподільний механізм також вміщує велику кількість складових, в їх числі – коромисло приводного клапана. Ця деталь виконує функцію передачі зусилля від кулачка розподільного вала на стержень клапана. В цей час розподільний вал розташовується у верхньому положенні.
Рокер двигуна сприяє зменшенню маси ГРМ і зниженню тертя між його деталями. Завдяки особливості запчастини зменшувати параметри мотора, вона з успіхом застосовується для обладнання двигунів внутрішнього згоряння малогабаритних машин. Механізм дії коромисла полягає в наступному – при чиненні тиску кулачком розподільного вала на коротке плече важеля відбувається його рух вгору, довге плече рухається вниз і здійснює тиск на шток клапана.
Особливості пристрою коромисла ГРМ
Конструкція роликового важеля проста, вона складається:
• з довгого плеча – його конструкція передбачає розташування бойка рокера, під час роботи механізму він впирається в кінець стержня клапана;
• з короткого плеча – на ньому поміщається болт, який координує величину проміжку між клапаном та його приводом. Якщо мотор оснащується гідрокомпенсатором, коригування цього проміжку виконується автоматично. Також на короткій частині коромисла передбачено отвір для надходження моторного масла;
• підшипники – забезпечують стабільне обертання вузла з найменшим опором;
• втулки – призначені для зменшення тертя між складовими запчастини;
• гвинтова пружина – запобігає відхиленню коромисла від його осі.
Для виготовлення рокерів раніше використовували чавун, в даний час виробники віддають перевагу середньовуглецевій і легованій сталі. Запчастину роблять методом штампування, після цього вона піддається механічній обробці. Потім сталь насичують киснем і проводять її загартування, заключним етапом виробництва є шліфування виробу. Така технологія виготовлення робить деталь міцною та довговічною.
Причини поломок роликових важелів
Завдяки тривалому експлуатаційному ресурсу, коромисло ГРМ не вимагає частого технічного обслуговування. Під час планового сервісного огляду можна провести очищення вузла від забруднень. Якщо візуально не видно ніяких пошкоджень, то рокер можна експлуатувати без заміни. Найбільш часто зношуються підшипники або бойки, це відбувається через несвоєчасну заміну моторного масла. На несправність коромисла ГРМ вказують кілька ознак. У їх числі поява характерного стуку в голівці блоку циліндрів або зниження потужності двигуна внутрішнього згоряння в звичайному режимі роботи. Покупку нової деталі слід здійснювати обдумано, для відповідності її типу експлуатованого двигуна слід знати VIN-код оригінальної запчастини.
Не всі автомагазини надають таку можливість, тому до вибору торгової точки потрібно поставитися серйозно. У мережі дуже багато позитивних відгуків про інтернет-магазині PROavto, власники автомобілів відзначають відповідність реалізованих запчастин їх опису, якісний сервіс і своєчасну обробку замовлень. Тут можна купити коромисло ГРМ, а також інші оригінальні автозапчастини на будь-яку марку та модель авто.