Призначення пружини підвіски авто
Пружина підвіски або, як її ще називають, стійки амортизатора – це елемент підвісної системи автомобіля, за рахунок якої забезпечується потрібна висота кузова. Завдяки цьому автомобіль захищений від дорожніх нерівностей. Також це покращує вантажопідйомність авто та збільшує зручність водіння.
Сама по собі ця технологія не нова. Перші підвіски з'явилися ще на стародавніх каретах і возах. Ресорна ж підвіска була розроблена у дев'ятнадцятому столітті. Спочатку вона використовувалася в каретах, а пізніше перейшла і до автомобілів. Коли прості ресори перестали задовольняти, стали використовувати стрижні, що скручуються (торсіони або пружини кручення). Фактично, сучасні пружини – це логічний розвиток торсіона.
Види пружин
Часто вживають терміни "м'яка підвіска" і "жорстка підвіска". Ступінь жорсткості також визначається пружиною.
За жорсткістю пружини поділяються на:
- класичні. Середньої жорсткості для звичайних міських авто;
- посилені. Підвищеної жорсткості. Найчастіше використовуються у вантажних авто;
- підвищуючі. Застосовуються для підвищення дорожнього просвіту. Роблять авто вище;
- знижуючі. Знижують дорожній просвіт. Підвищують керованість, роблять водіння динамічнішим;
- змінної жорсткості. Завдяки особливостям будови, жорсткість змінюється в залежності від умов на дорозі.
Важливо відзначити, що ідеальних пружин не існує. Надмірно жорстка – знижує керованість авто, робить водіння дискомфортним. Занадто м'яка – дає дуже високі крени на поворотах. Ступінь жорсткості залежить від наступних конструктивних особливостей:
- діаметр прута. З ростом діаметра зростає жорсткість;
- зовнішній діаметр. Зворотня залежність. При зростанні діаметра знижується жорсткість;
- кількість витків. Більше витків – більше жорсткість.
Варто згадати такий фактор, як форма. Поширені такі форми:
- класична гвинтова. Деталі мають однаковий діаметр по всій довжині. При низькій навантаженості витки не стикаються;
- конічна. Має конічну форму, діаметр зменшується по висоті вгору. Так як витки практично один одного не торкаються, робочий хід більше;
- бочкоподібна. Має збільшений діаметр по центру. Це дає збільшений хід у моменти максимальної завантаженості;
- ресорна. Плоска форма. Застосовується в авто з високою вантажопідйомністю.
Окремо слід згадати пружини змінної жорсткості. Ця характеристика досягається за допомогою різного перетину витків. Подібні запчастини добре себе проявляють в самих різних умовах та поступово поширюються на ринку.
Поломки та заміна
Пружини вимагають регулярного огляду. Якщо не помітити несправність вчасно або проігнорувати, прискориться знос інших елементів підвіски. Причиною зносу найчастіше стає корозія металу і його втома. Знос проявляється в просіданні та поломках. В середньому одна деталь служить три роки. При важких умовах експлуатації (перевантаження і погані дороги) знос може наступити раніше. Перевірка повинна відбуватися мінімум при кожному технічному огляді. Огляд повинен включати перевірку наявності іржі, поломок, а також оцінку висоти на предмет просадок. Якщо проблеми виявлені, пружину терміново треба міняти. Купити пружину для амортизатора підвіски за низькою ціною ви можете у магазині PROavto. Ми пропонуємо всі можливі варіанти пружин, для будь-яких марок та моделей авто. Крім пружин, ми пропонуємо запчастини для всіх систем автомобіля. Для кожної деталі ми гарантуємо ідеальне співвідношення ціна-якість. Звертайтеся, і ви знайдете все, що вам необхідно.