Пильник для стійок амортизатора: навіщо він потрібен?
Неможливо уявити сучасний комфортний автомобіль без підвіски, адже вона поглинає всі удари та коливання кузова при їзді по нерівному дорожньому покриттю. Головним елементом підвіски, що забезпечує плавний рух автомобіля, є амортизатор. Цей робочий елемент являє собою циліндр, наповнений газом або маслом, в якому рухається шток. Принцип роботи полягає в терті деталей і перетіканні робочої рідини або газу всередині виробу. При попаданні на рухому частину стійки сторонніх предметів (бруду, пилу, рідини) вони поступово затягуються в середину пристрою та призводять до його руйнування. Тому для захисту стійок амортизатора та продовження їх терміну експлуатації був створений спеціальний елемент – пильник.
Вимоги до матеріалу для виготовлення пильників
Пильник – це гофрований гумовий чохол, що розташовується поверх циліндра амортизатора та має відповідний йому діаметр. При цьому, своєю гофрованою частиною він не торкається до пружини стійок. Існує особлива модель пильників, яка застосовувалася лише на «класичних» моделях ВАЗа. Такі пристрої являють собою металевий кожух, який повністю закриває шток амортизатора. Свого часу такі деталі були досить популярні завдяки високій надійності. Сьогодні використовуються пильники, виконані з силікону, гуми або поліуретану. Головне, щоб цей матеріал мав такі властивості:
- еластичність – так як амортизатор є рухомим вузлом;
- витримка перепадів температур в широкому діапазоні – при мінусі він повинен зберігати еластичність, а при високих температурах не повинен ставати занадто м'яким;
- бути стійким до агресивного середовища, наприклад, сольових розчинів, якими обробляють дороги взимку;
- витримувати вплив паливно-мастильних матеріалів на випадок витоку мастила.
Основним правилом по догляду за пильником амортизатора є його своєчасна заміна за найменшої підозри пошкоджень. Адже, як тільки бруд та пил почнуть потрапляти до штоку стійки амортизатора, його ресурс зменшиться в кілька разів.
Які помилки не можна допускати при виборі пильника?
Щоб не виникали передчасні проблеми в роботі підвіски, а також для продовження терміну служби стійок амортизатора, слід купувати пильники тільки високої якості та не допускати поширених помилок:
- бажання заощадити – адже дешевше придбати високоміцні засоби захисту стійок, ніж робити заміну всього вузла;
- неправильний підбір пильника – виріб повинен повністю відповідати розмірам стійок амортизатора (діаметр, довжина);
- використання виробів невідомих брендів, які не гарантують якість своєї продукції, а також застосовують для виробництва погані матеріали.
Важливо пам'ятати, що головною перевагою цих елементів є саме матеріал їх виготовлення, а вибирати варто ту модель, яка рекомендується виробником. Купити пильники амортизатора від перевірених брендів за демократичною ціною можна на сайті proavto.com.ua з швидкою доставкою у будь-яку точку України.