Кришка розширювального бачка – велике значення маленького елемента
Коли двигун автомобіля працює, спостерігається постійне зростання тиску у системі охолодження. Це відбувається через нагрівання антифризу. Підвищений тиск необхідно постійно регулювати. Для регулювання використовується кришка розширювального бачка. Коли підтримується постійний високий тиск, відбувається зміна моменту закипання рідини, яка залита в систему. Якщо тиск – стандартний атмосферний, закипання води починається при температурі 100 градусів, а антифризу – при 120 градусах.
Іноді відбувається стрімке зростання об’єму охолоджувальної рідини, в результаті перегрівається мотор. Якщо підвищити тиск, то збільшиться температура кипіння рідини. Якщо перегрів нетривалий, але стабільний, необхідно, щоб тиск у системі становив від 1,1 до 1,5 кгс/см. Кришка бачка антифризу необхідна для підтримки тиску на необхідному рівні. Після досягнення тиску певної величини відбудеться виведення повітря, що накопичилося у бачку.
Яка конструкція пробки розширювального бачка?
Кришка на бачок антифризу прилягає дуже щільно, це необхідно, щоб підвищити тиск у системі. Завдяки її влаштуванню можливе скидання максимального тиску. Пробка на розширювальний бачок складається з:
• корпусу;
• ущільнювача;
• клапана.
Для виготовлення корпусу користуються міцним пластиком. У корпусі обов'язково є отвір, через який стравлюється тиск. Призначення ущільнювача – уникнути виходу повітря на місцях з'єднання. До складу клапана, який призначений для перекривання вихідного отвору, входить пластина та пружина.
Завдяки підпружиненій пластині зайве повітря не може вільно виходити із системи. Показники опору чітко розраховані на заводі-виробнику. При перевищенні допустимих значень тиску відбувається стиснення пружини пластиною, після чого – відкриття вихідного отвору.
Багато моделей оснащені вакуумним клапаном, завдяки якому не потрібно відкривати бачок після остигання силового агрегату. При розширенні охолоджуючої рідини відбувається вихід зайвого повітря із системи, при охолодженні починається відновлення об’єму. Якщо клапан щільно закритий, відбувається утворення вакууму в магістралі. Це призводить до деформації пластикового резервуара, він може луснути. За допомогою вакуумного клапана система вільно наповнюється повітрям.
Як виявляються несправності кришки розширювального бачка?
Власники транспортних засобів найчастіше звертають увагу на кришку для бачка антифризу, коли антифриз закипає без причин, іноді він може потрапляти під капот. Коли пробка бачка охолоджуючої рідини несправна, можливі наступні проблеми:
• розривається корпус термостату;
• ушкоджуються патрубки;
• розривається розширювальний бачок;
• з'являються протікання в радіаторі.
Це відбувається через підвищений тиск в охолоджувальній системі. Несправність часто проявляється появою диму з-під капота, це відбувається тому, що на впускний колектор потрапляє антифриз.
Двигун може перегріватися, при цьому з печі йде холодне повітря, це говорить про наявність пробок повітря в системі. Купувати кришку на розширювальний бачок необхідно в тому випадку, якщо зриває хомути, розриває трубки, радіатор та інші складові системи охолодження.
Клапан кришки розширювального бачка, виготовлений надійними виробниками, можна купити в інтернет-магазині Proavto. Якщо необхідно, буде виконано доставку в будь-який куточок країни.